יוליסס על בקבוקים

לרכיש כרטיסים
יוליסס על בקבוקים (הגדל)
שנה:
2011
ההצגה זכתה בשני פרסים איכותיים לשנת 2012- פרס למחזאי הטוב ביותר לגלעד עברון ופרס על הצגת המחזה המקורי הטוב ביותר

מחזה ישראלי חדש  מחזה חריף ונוקב על חברה, מוסר וחרות האדם

"יוליסס" מורה לספרות, חובב ספרות רוסית, בונה רפסודה מבקבוקים ומפליג לעזה כדי להביא ספרים לתושביה וללמד שם ספרות. הוא נתפס ומוכנס למעצר ושם פוגש את הפרקליט שלו.

 

איזאקוב, פרקליט מצליח שמתנדב לסניגוריה הציבורית, בורח ממסיבות ואירועים שמארגנת אשתו. הוא משמש יועץ משפטי לבכיר במשרד הביטחון, ומתעמת עם עורך דין פלילי שעובד במשרדו ומאיים על סמכותו.

 

כל אלה יוצרים מציאויות שונות שאף פעם לא נפגשות ."יוליסס" הוא הכינוי שניתן למורה לספרות – הוא גיבור ה"אודיסאה", הוא האיש שאהבת הספרים ואהבת האדם שבו  מצליחה לבקוע גם את קירות הבטון שבנה לו בכישרון רב הפרקליט המצליח. מחזה חריף ונוקב, על ארץ אחת שחיים בה אנשים במציאויות כל כך שונות ובנתק כל כך גדול: מציאות בורגנית מול מציאות קשה שאנו חלק ממנה ואשר עלולה לפלוש לחיינו.

 

המחזה מעלה שאלות על חברה ומוסר ונוגע בסוגיות של הומניזם, חרות האדם וסכנה שקיימת בחברה שיש בה נתק ועיוורון.

 

תיאטרון חיפה מעלה בבכורה מחזה חדש של גלעד עברון, אחד המחזאים הייחודים ביותר שיוצרים היום בארץ. עברון, בעל שפה תיאטרונית יוצאת דופן כתב את המחזות: יהוא, הר לא זז, שמיים, עין לטושה, קין , הטענה של דון קיחוטה ואת קובץ הסיפורים: מראה מקום ואת דרמת הטלויזיה: לחם.

לאחרונה, אוניברסיטת תל אביב הוציאה לאור את קובץ מחזותיו.את המחזה "יוליסס על בקבוקים" , כתב גלעד עברון לפני משט המרמרה לעזה.

 

אלבום תמונות

 

 

בר ניווט לשוניות
יוצרים ושחקניםהזמנת כרטיסיםהביקורת משבחת
  • מאת: גלעד עברון
    בימוי: אופירה הניג
    עיצוב תפאורה: אבי שכוי
    עיצוב תלבושות: פרידה קלפהולץ-אברהמי
    עריכה מוזיקלית: שמעון בוזגלו

    עיצוב תאורה: חני ורדי

     

    משתתפים: יוסף אבו-ורדה , איצ'ו אביטל, אסף סולומון/ יורם יוספסברג, חליפה נאטור, נעמי פרומוביץ-פנקס

    עבור אל הלשונית הבאה
  • הזמנת כרטיסיםעבור אל הלשונית הבאה
  • "... יוליסס היא הצגה מרגשת..."

    הבמה

     

    "יוליסס על בקבוקים" היא הצגה שאינה מטיחה את הנמשל שלה בפני הצופה. היא נותנת לו חומר למחשבה. זה המון".

    גלובס

     

    "הצגה חכמה ומפתיעה, אנושית ונועזת. בקיצור, הצגה חשובה"

     ידיעות אחרונות

     

    "הצגה מרשימה מאד"

    עכבר העיר

    עבור אל הלשונית הבאה